שוברות את המרחב - ראיון עם טל פרנק וסאלי הפטל נוה

הפסלת ואמנית המיצב טל פרנק ידעה שהאוצרת סאלי הפטל תהיה מושלמת לפרויקט השאפתני שרצתה להקים, וביחד הן יצאו למסע שתוצאתו הוא "שובר שוויון", תערוכה אוטופית וסוריאליסטית במוזיאון הרצליה. בראיון משותף הן מספרות על מקורות ההשראה, החיבה לאמנות שמשבשת את המרחב הציבורי ועל המשחק בין חומר לדימוי

להמשך קריאה >

״אווה״ של עדי שמעוני, גלריה P8 - סקירה

״אווה״ היא תערוכה שאפשר לכתוב עליה, אבל אסור לדבר עליה. אווה היא אדם שאני לא מכיר - היא העניין אבל גם לגמרי לא העניין. התוכן הצילומי לא מצליח ללכוד את החוויה הרגשית.

להמשך קריאה >

טראומה, צילום ותרבות - ראיון עם יואב חורש

"שום דבר לא קורה כמו שתיכננו אותו. בסופו של דבר משהו אחר קורה, שברת את הרגל בדרך הביתה או שפגשת את אהבת חייך. זה לא חייב להיות שלילי, אלה יכולים להיות דברים מאוד טובים. זה פגם רציני מאוד בחוויה האנושית, שאנחנו חושבים שאנחנו יכולים לתכנן, ואנחנו לא יכולים".

להמשך קריאה >

״העבודה שלי לא מתעסקת בחוש הראייה ממש, אלא מכוונת ליסודות של אור, צבע וסאונד״ - ראיון עם אדם שר

בשלב מסויים אני מאמין שאמנות מפסיקה להתעסק במציאות עצמה, ומתחילה לייצר מציאות משוכפלת משלה, עם חוקים רעיוניים וחומריים שתקפים רק בתוך העולם שלה.

להמשך קריאה >

״זה נשמע כמו קונספירציה, וחלק מזה זאת גם קונספירציה״ - ראיון עם שרי גולן סריג

״יש המון קורסים שנותנים לך ידע על אמנות, ויש לך קורס בצילום, ורישום, וחשיבה כזו על החלל, ותפיסות כאלה, ואין לך אף אחד שאומר לך: עולם האמנות, אחרי שאתה עושה אמנות, איך העולם הזה פועל?״

להמשך קריאה >

לאתגר את גבולות המבט

תפישת העולם אותה מציגה ליליאנה פרבר בעבודותיה היא רחבה ומורכבת, ובייחוד מרובדת. היא עובדת עם הנחות המוצא של התרבות - הנחות שאי אפשר לערער עליהן, הפוקדות כבעלות סמכות איך עושים כל דבר.

להמשך קריאה >

״אין לי עניין לשלוט בפסלים שלי״ - ראיון עם אביטל כנעני

"הפרפורמריות נובעת מזה שזאת פיסת אמת של הגוף שלי, גודל הגוף, משקל, התנהלות. ה'תחזיק בקצוות' שאני קוראת לפרויקט שלי זה פשוט עד לאן אתה מגיע עם האצבעות. אתה לגמרי יוצא משליטה, אתה כמעט מגיע לקצה, ואז יש עוד סנטימטר.״

להמשך קריאה >

״יש משהו הגיוני יותר מלעשות אמנות?״ - ראיון עם שאשא דותן

״לא חושבת שהעולם היה יכול להתקיים בלי אמנות. וזה הדבר שאני עושה אותו הכי טוב, זה נותן לי הכי הרבה מרחב להגיד ולעשות את מה שאני רוצה להגיד ולעשות. אני לא חושבת שיש משהו שהוא יותר חשוב.״

להמשך קריאה >

״העבודה מכילה בתוכה אינספור אופציות״ - ראיון עם איוה כפרי

״חשובה לי בסופו של דבר התחושה של קלילות, אני לא רוצה שיראו שהתאמצתי, אבל חשוב לי להתאמץ. יש מתח מסוים, למרות שלהרבה אנשים זה נראה חסר מאמץ. כי יש פה משהו מאוד זורם. היו פה הרי עוד מיליון דברים שיצאו.״

להמשך קריאה >

״יש הצטברות של הניסיון, כמו שאתה נוהג, כמו שאתה רוקד. ניסיון של מישהו שמורגל לגוף שלו" - ראיון עם אפרת גל-נור

״זה לא תיעוד. זה גם לא מיפוי. אלה פרגמנטים שנדחפים אלה לאלה, שכאילו מייצרים מרחב. יש תחושה של קו אופק אולי, או משהו שמתחבר, אבל הם די מתנגשים זה בזה"

להמשך קריאה >

״אין סוף לבעיות של הציור. נתחיל בזה שאני שואלת את עצמי, למה זה כזה חשוב?״ - ראיון עם מיכל רובנס

״ליאיר גרבוז יש סיפור ששמעתי ביום עיון פעם. כשאתה מת ועולה לשמים, יש שני שלטים, אחד לגן עדן ואחד ליום עיון על גן עדן. אולי זה ציור. פשוט תבחר. בעיני שתיהן אופציות ראויות. גם יום עיון יכול להיות מעניין. אבל כשאתה שם אותו ליד גן עדן?

להמשך קריאה >

13 פריט(ים)